לתרומות לחץ כאן

שאלה חדשה מהאתר

אישתי מאבדת שיער בגלל הכיסוי ראש כמה שאלות יש לי בנושא
1.בהלכה ולפי האמת פיאות נוכריות שנראות כמו שיער אמיתי זה משוקץ וגרוע ואין לזה היתר כל גדולי הדור אוסרים פאות (נכון או לא ?)
2.אישתי שמה כיסוי ראש מטפחת לפי עיקר הדין כך שיוצא שתי אצבעות שיער חשופות, (האם כתוצאה מזה הקדוש ברוך הוא עושה לה שהשיער שלה ינשור? והאם להחמיר לכיסוי מלא)
3.אם זה קשור ברמה הרפואית שמתי ששמים מתפחת השיער נחנק נחלש ונושר בתדירות יותר גבוהה מהרגיל (או איך שזה עובד פיזיולוגית).איך הקדוש ברוך הוא מצוה את זה הרי הוא לא רוצה שנשים יתגנו על בעליהם וגם שהנשים לא ירגישו פחות יפות רוחנית עם עצמם! יש פה סתירה קצת אני חושב הרי רבי עקיבא אמר ופסק שנשים יתקשטו גם בימי נידתם כדי שלא יתגנו על בעליהם מכאן שהגישה היא לשמור על השלום בית ועל יופי האשה לבעלה.
איך ההלכה והקו היהודי הכי דתי והכי שמרני מצווה על האשה להיות בשיא הצניעות מכוסה בכל ראשה (ויש בזה בעיה חשובה)
4.מה בנות ישראל בעולם העתיק היו עושות באיזה שיטה הם היו מכסות את השיער ואיך היו שומרות עליו או אם ידוע שגם להם היתה בעית נשירה
אשמח אם תוכלו לענות

תשובה:

שלום רב.

1. תוכל לראות כאן וכאן את דעות הפוסקים הרבות שיש בזה.

2. אף שיש דעות המקילות בגילוי מעט שיער, אך רוב הפוסקים אוסרים זאת, ולכן ראוי מאוד להחמיר בזה ולכסות את כל השיער, ובזכות כך שאתם מתאמצים יותר בשביל קיום המצוות תזכו להרבה ישועות.

3. אינני יודע בדיוק איך זה עובד מבחינה רפואית, ועד כמה זה מזיק לשיער, אך ודאי שאין מטרת התורה שנשים יתגנו על בעליהם חס ושלום, אך היופי של התורה הוא דווקא כיסוי הראש, ונשים צריכות לראות בכך יופי של קדושה ולשמוח בכך, תוכל לקרוא כאן את המאמר המדהים שנכתב בענין זה.

4. גם בעבר היו הנשים מכסות שערות ראשם בדרכים שונות.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. 3. אינני יודע בדיוק איך זה עובד מבחינה רפואית, ועד כמה זה מזיק לשיער, אך ודאי שאין מטרת התורה שנשים יתגנו על בעליהם חס ושלום, אך היופי של התורה הוא דווקא כיסוי הראש, ונשים צריכות לראות בכך יופי של קדושה ולשמוח בכך,

    תגובה:
    בודאי שהיופי של האשה זה כיסוי ראש אבל השאלה היתה אם יש לאשה נשירה חליליה . אז בזמנים שהאשה מורידה את הכיסוי ראש למשל בזמן תשמיש אז כיביכול יכול להיוצר מצב של התגנות לבעלה .
    ובלי קשר אשה עם כיסוי ראש שאין לה הרבה שער תרגיש לא טוב נפשית עם עצמה ! איזה אשה רוצה שער לא תקין אף על פי ששמה כיסוי ראש. לכן השאלה היתה איך התורה מחייבת משהוא שפוגע בשיער של האשה (כיסוי ראש) כשידוע שלחלק מהנשים זה פוגע בשערן והאם התורה מתחשבת בזה ומכירה תבעיה (חייב להיות משו בתורה שמדבר על התופעה איך לטפל בה זה לא משהוא חדש מהיום…)
    4. ברור לי שאשה צריכה כיסוי ראש ואין לותר על זה אבל מה עושים אם האשה קשה לה לכסות לגמרה את השיער ומשאירה שתי אצבעות מעיקר הדין? האם יש דעות שמקלות ??

  2. זה לשון הילקוט יוסף: הנוהגות לגלות אצבע או שתים משערות ראשן כלפי פנים, אין למחות בידן. וכמו שכתב כן המהר"ם אלאשקר [שהיה לפני מאות שנים] שכך היה מנהג הנשים עוד בזמנו. ואם נשאר עד ג' אצבעות יש אומרים שטוב לכסותו בפאה נכרית חלקית, ובמקום חשש שעל ידי הפאה הנכרית החלקית תבא לחבוש פאה נכרית שלימה, יש להמנע מחבישת פאה חלקית, ותכסה את ראשה כאמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל