לתרומות לחץ כאן

לא תבשל גדי בחלב אימו

האם איסור אכילת בשר עם חלב נובע מהמשפט "לא תבשל גדי בחלב אימו" אם כן אז למה נכתבה המילה אימו ולמה דוקא גדי היה אפשר לכתוב לא תבשל בשר עם חלב אוליי הכוונה נובעת מצער בעל חיים והמשפט בא להגיד לנו לא לשחוט ובשל ולאכול בעל חיים כל זמן שהוא יונק "בחלב אימו" פרשנות שלי נראת הומנית ותואמת את רוח הדאגה שקיימת בתורה ביחס לבעלי חיים מה גם שהיא תואמת יותר את הכתוב שכן גדי היא הגדרה לתיש קטן בחלב אימו ולא רק בחלב אלה חלב אימו לי זאת נראת פרשנות נכונה יותר אשמח אם אקבל הסבר אחר

תשובה

חכמי המשנה והגמרא הם אילו שיש להם את הזכות לדרוש ולפרש את הפסוקים בתורה, וכל דבריהם דברי אלוקים חיים.

כל חכמי התורה לדורותיהם כולם מאריכים בכל דיני שחיטה וטריפות ואיסורי בשר בחלב, ויש מצווה גדולה לאכול בשר בשבת ובחגים, וכל העבודה בבית המקדש היה על ידי הקרבת ושחיטת קרבנות, ואף אחד לא עלה בדעתו לאסור שחיטת בעלי חיים משום צער בעלי חיים, ואין שום איסור של צער בעלי חיים כשאדם עושה פעולה יש לו צורך בה.

ולכן וודאי שהדרך שאתה מפרש את הפסוקים, אינה נכונה בכלל, וחס ושלום לחלוק על כל חכמי ישראל בפירוש פסוקי התורה, ומה שאתה מתקשה למה כתוב "גדי" ולמה כתוב "אימו", חכמינו ז"ל דורשים במסכת חולין [קיג – קיד] מה לומדים מהפסוק הזה.

וצריך לדעת שגם אם יש לנו קושיות ויש דברים שאנחנו לא מבינים, אסור לנו בשום פנים ואופן לחלוק על חכמינו ז"ל בשום דבר.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. עיין בערו"ש שלא דברה הכתוב אלא בהוה ובזמן ששוחטים גדיים לקרבן ושלמים הם יונקות חלב אמם,
    [ובדרך רמז אמרתי לפני רבי הרב פאם זצ"ל כי חלב קיבה הנמצא בגדי צריך לנקותו, לכן אמרה תורה לא תבשל הגדי אםילו עם החלב קיבה שינק מאימו, ובפרט בקרבן פסח שצריך גדיים] ועוד יש דעה לא לבשל דגים עם חלב [ר' בחיי וב"י] גדי בחלב אמו אותיות = או דגים בחלב.
    א"ש

  2. מעבר לתשובה המתחמקת,
    לאמור "חכמי המשנה והגמרא הם אילו שיש להם את הזכות לדרוש ולפרש את הפסוקים בתורה, וכל דבריהם דברי אלוקים חיים"
    היא בעיני זילות של המושג האל.
    "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד" (אחד. 1. בלי תוספות, בלי אחרי הנקודה העשרונית. אחד. בלי "קדושים" שאומרים את דבריו, בלי חכמים לא מהמשנה ולא מהגמרה. אחד. זה ברור?
    וכמו שבעבר, בתקופת המשנה והגמרה, פירשו את התורה, אין כל פסול מלפרשה גם היום. לדעתי כל אדם בקיא ומעמיק מוסמך לכך.

  3. איך אתה מפרש את הפסוק "לא תסורו מכל אשר יגידו לך ימין ושמאל"?

    כופרים כמוך היו משך הדורות לעם ישראל. ובכל זאת עם ישראל חי וקיים, וימשיך לשמור את התורה כפי שניתנה למשה בסיני

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל