חשש טעות בהקלדת מס’ החשבון בהפקדה בבנק

דיין בבית הדין נתיבות חיים
ז' אב ה'תשע"א

שלום רב,
כעובדת בנק, טיפלתי בלקוח שבא להפקיד שיק. המלצתי לו להפקיד את השיק במעטפת שירות כיוון שיש הנחה בעמלה. הלקוח לא ידע לרשום את מס’ החשבון על המעטפה ולכן הביא לי תעודת זהות כדי שאבדוק את המספר. בדקתי לפי הת.ז. ורשמתי את המספר על דף אבל כשניסיתי להכנס למספר החשבון ראיתי שהוא לא עולה במחשב, לאחר מכן בדקתי שוב וראיתי שטעיתי בספרה כשהעתקתי את המספר. העתקתי שוב והפעם עלה החשבון. מילאתי את הפרטים במעטפת השירות והפקדתי ללקוח את השק בקופה בעמלה של הפקדה במעטפה ונתתי לו קבלה. לאחר זמן מה אחרי הפעולה חשדתי שאולי לא שמתי לב ולמרות התיקון אולי עלה מס’ חשבון שגוי. ביום למחרת בדקתי שוב את מעטפת השירות וראיתי שהשם שרשמתי עליה תואם את השם בחשבון, אך לא זכרתי אם העתקתי את השם מהשיק או מהחשבון עצמו. יחד עם זאת החתימה של הלקוח על המעטפה הייתה תואמת לחתימה שמופיעה בחשבון. ולפי פעולות אחרונות בחשבון, הלקוח נהג להפקיד כמידי חודש שיקים בסכום של השק הנ”ל לחשבונו. האם די בחתימה ובסכומים הקבועים בחשבון להניח שמדובר בחשבון הנכון?

תשובה:

שלום רב,

את לא צריכה לחשוש משום דבר. זיהוי החתימה היא ראיה טובה. בנוסף לכך, גם מבלי לבדוק, אין צורך לחשוש לטעויות כל עוד שלא שמעו על תלונה מלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *