לתרומות לחץ כאן

הכיוון אליו מתפללים / הנחת תפילין

היי קוראים לי משה ורציתי לשאול כמה שאלות . לאיזה כיוון צריך להתפלל ? כי כמעט כול בנאדם אומר משהו אחר … אני טס לחול ואני רוצה לדעת כאילו כמה הסברים על הנחת תפילין שם .. בתודה רבה משה .

תשובה

מי שנמצא בחו"ל עומד עם הפנים כנגד ארץ ישראל, [ומכווין לביו כנגד ירושלים ובית המקדש], ומי שנמצא בארץ ישראל, מחזיר פניו כנגד ירושלים, [ומכווין ליבו כנגד בית המקדש ובית קדשי הקדשים], ומי שעומד בירושלים מחזיר פניו כנגד בית המקדש [ומכווין ליבו כנגד בית קדשי הקדשים].

טעם הנחת תפילין: בתפילין יש ארבעה פרשיות בהם כתוב על יחוד ה' [שאין עוד שום כוח ושום מציאות חוץ מהקדוש ברוך הוא],  ועל יציאת מצרים, ואנו מניחים את התפילין על הזרוע שהוא מול הלב, ועל הראש שהוא מול המוח, כדי שנזכור שהקדוש ברוך הוא, הוא אחד ואין עוד מלבדו, ונזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו הקדוש ברוך כשהוציא אותנו ממצרים, ושיש לו את הכוח והממשלה בכל העולמות לעשות בהם כרצונו, ונשעבד להקדוש ברוך הוא את הנשמה שהיא במוח ואת הלב ששם נמצאים כל הרצונות והתאוות של האדם. [כמובן שיש עוד הרבה מאוד עניינים עמוקים במצווה גדולה זו ואשרי מי שזוכה לקיים מצוות הנחת תפילין בכל יום כדת וכדין].

מקורות

כיוון המתפלל מבואר בשו"ע או"ח סימן צ"ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל