לתרומות לחץ כאן

חזרה בתשובה ושינוי הלבוש – התקשורת והחרדים

אני חוזרת בתשובה גם בלבוש ,ליפעמים אני מיתלבטת אם להיתלבש רגיל והעיקר להיות בן אדם טוב וישר בלי שום קשר ללבוש האם זה כדאי?
לאור מה שמספרים בתיקשורת על זה שדתיים עושים מעשים אסורים זה עוד יותר מקומם אותי וגורם לי להעדיך להיות רגילה /לבוש רגיל חילוני אבל צנוע במידה והעיקר לא להיות דתייה ששייכת לקהילה של אנשים שעושים מעשים אסורים ,מה דעתך?

תשובה:

שלום לך.

היות ואני יודע שבאתר מבקרים גם כאלו שאינם שומרי תורה ומצוות, אנסה להרחיב את היריעה עד כמה שידי מגעת.

"התקשורת והחרדים"

לצורך ניתוח נכון של הדברים נניח בראש ובראשונה כמה הנחות יסוד פשוטות.

  • מזה זמן רב עוד טרם קום המדינה לא היו הציבור החרדי אהובים על אנשי התקשורת, וזה בלשון המעטה, ככל שהשנים חולפות ועוברות הפער מעמיק והשנאה גוברת. כשהמדינה קמה גם "ראשי האומה" שהיו באותה תקופה שעוד חלקם ראו בבית איך נראה בית יהודי, לא האמינו שהציבור החרדי ישרוד במדינה ויתפתח לאן שהוא נמצא כיום, אנשי התקשורת כיום חלקם הגדול כבר גדל בבית שכבר לא ידעו בו יהדות מהי, ומאיזה שהיא סיבה שלא ננסה אפילו לנתח אותה מבחינה פסיכולוגית במסגרת זו הם רואים בציבור החרדי גורם מאיים, ולכן מחפשים בכל הזדמנות איך לנגח את הציבור הזה.
  • ציבור יהא איזה ציבור שיהיה מורכב מכל מיני סגנונות של אנשים חלקם טובים וחלקם פחות, זהו מהותו של ציבור, ואם נשים לב המילה ציבור בראשי תיבות מגלמת בתוכה את הנחת היסוד הזו, צדיקים בינוניים ורשעים, כי כך מורכבת חברה, זוהי מהותה של כל קבוצה.
  • כשבאים להשוות בין שני ציבורים שונים אין מקום להתייחסות לחלקים הרעים של הציבור הזה או השני, ולא לחלקים המובחרים שבהם, משום שאלו הם המיעוט שבכל קבוצה, ההשוואה צריכה להיעשות בינוניים מול בינוניים, שזה רוב של ציבור זה מול רובו של ציבור אחר.
  • ביכולתה של תקשורת לתת פוקוס על קבוצה שולית ולהציג את כל הציבור אליו משתייכת הקבוצה באור מסויים ששייך בעצם רק לקבוצה מסויימת בתוך הציבור.
  • הציבור החרדי הוא ציבור נורמאלי וכמו כל ציבור אחר מורכב גם הוא מכל מיני סוגים של אנשים.

לאור כל הנ"ל ברור הדבר שהתקשורת שמה פוקוס מיוחד על קבוצות שוליות בתוך הקהילה החרדית ומציגה את כלל הציבור החרדי ככאלו.

אם את באמת רוצה לנסות להשוות בין הציבור החרדי לבין הציבור הכללי עלייך לנסות לעשות זאת כלפי הציבור החרדי הקלאסי אותם אלו שמתנדבים בארגוני ההצלה למיניהם, שהקימו את יד שרה, עזר מציון, עזרא למרפא, מגן לחולה, דרכי מרים, רחשי לב, לב חש, ועוד ועוד כאלו ארגונים שנותנים מענה בכל שעה לא רק לקהילה החרדית אלא לכל האוכלסיה בארץ ללא הבדל דת גזע ומין.

תנסי להשוות בין החיים של הציבור הכללי לבין החיים של אלפי בני הישיבות הממיתים עצמם באוהלה של תורה, חיי המשפחה, הכבוד להורים, היחס לאשה, ועוד. אלו הם המייצגים נאמנה את היהדות החרדית.

ולעצם שאלתך:

הביגוד משייך אותנו, לאיזה חייל אנחנו שייכים, הרי וודאי שלא יעלה על הדעת שטייס בחיל האוויר יתעקש ללבוש מדים של גולני, הביגוד משייך כל אדם לקבוצה אליה הוא בוחר להיות שייך.

חשבי עמוק יותר על הדברים לאן את רוצה להיות שייכת.

בהצלחה בכל.

הרב יהודה ליב אוירבך
אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"
מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"
טל. 02.6587003
נייד. 052.7643333
פקס. 02.6587006

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. תודה על ההיתיחסות וההגעה ללב העיניין,אני מאחלת לעצמי להיות שייכת למשהו עם טעם טוב ויושר ושומרי תורה ומצוות בעה"ית ומקווה שאיישם את זה תכל"ס בשטח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל