לתרומות לחץ כאן

שימוש בציוד המשרדי לצרכים אישיים

שאלה בענייני גזל:
אני עובדת משרד. ואני משתמשת במוצרי המשרד לצרכים אישיים בבית כגון: עט, דפים,מחברת.. וכן בשימושי משרד כגון שליחת פקס אישי, הוצאת שיחות טלפון אישיות..
השאלה: מה הדין? איך ניתן לעבוד במשרד מבלי להשתמש בדבר ולו קטן שאינו שלי ואיך ניתן כן להתשמש מבלי שייחשב לי גזל מבלי לבקש רשות מהמנהלת על כל דבר שאין זה מעניינה וזה נחשב לפניות מטרידות ומיותרות כיוון שהיא עסוקה בפגישות בחוץ ואינני נפגשת עימה אלא אחת לחודש. ואפילו מסכימה מראש . אני בדילמה , אך גם מציאותית שאכן יהיה לי קשה וכמעט בלתי אפשרי להימנע משימושי המשרד שבו אני נמצאת רוב היום עד 16:00. ממתינה לתגובה,

תשובה:

שלום רב,

מה שמקובל שכל העובדות במשרד משתמשות, מותר. אם רוצים להשתמש יותר מכך, יש לבקש רשות. מספיק לבקש רשות ולשאול פעם אחת על תמיד ואין צורך לבקש רשות כל פעם בנפרד.

מקורות:

דיני שכירות פועלים תלויים במנהג המדינה, עיין שו"ע חו"מ סי' שלא. ועיין שו"ת אגרות משה חו"מ ח"א סי' עה וסי' עו שאם ידוע המנהג במקום עבודה מסוים, מנהג זה קובע יותר ממנהג המדינה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל