לתרומות לחץ כאן

תשלום שהועבר לחשבון בנק שהתברר למפרע שהוא מעוקל

אני עוסקת בבניית אתרים. יש מתכנת שאני מזמינה ממנו עבודות באופן קבוע. כבר מספר פעמים (4 או 5 פעמים) הזמנתי ממנו עבודה, ובתמורה העברתי לו כסף לחשבון בנק שהוא מסר לי. תמיד לא היו בעיות, הכל היה חלק. לפני מספר ימים הוא עשה עבורי עבודה. סיכמנו על מחיר. כהרגלי, ביצעתי העברה לחשבון הידוע. אך, הוא יצר איתי קשר וביקש ממני לבטל את ההעברה. למה? החשבון מעוקל. לא יכולתי לבטל את ההעברה, והכסף הלך לחשבון המעוקל. עכשיו הוא יוצא במסע להסדר בנוגע לכסף. יכול להיות שהכסף הלך. מדובר ב-1500 ש"ח + מעמ. השאלה שלי, מצד ההלכה: האם זו האחריות שלי, מכיוון שלא שאלתי אותו מפורשות האם להעביר את הכסף לחשבון הקבוע? תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום רב,

זה לא באחריותך ואת לא חייבת לשלם לו שוב.

מקורות:

המתכנת העביר את חשבון הבנק שלו ללקוחה, והיא נהגה להעביר שם את הכסף, אם המתכנת היה רוצה שתפסיק להעביר לשם היה עליו הודיע לה, והוא לא עשה כן עד שהכסף הועבר כבר. יוצא שהלקוחה העבירה את הכסף לחשבון הבנק בהסכמתו. לאחר שהכסף הועבר אין אפשרות לבטל את הפעולה.

בנוסף לכך, ניתן להניח שהחובות שבגללן הועקל החשבון הם חובות אמיתיות, והדין הוא שאם ראובן חייב כסף לשמעון ושמעון חייב ללוי והלך ראובן ונתן את הכסף ללוי, נפטר ראובן מחובו, גם אם עשה זאת שלא בהסכמת שמעון. עיין רמ"א חו"מ סי' קכח סעיף א וש"ך סק"ח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל