לתרומות לחץ כאן

העברת בעלות פיקטיבית על רכב לשם הברחה מנושים

שלום כבוד הרב.
הסיפור הוא כזה אני ואישתי גרים אצל אמא שלה כבר 3 שנים בשנה באחרונה אמא שלה נמצאת במצב כללי לא טוב יש לה מינוס גבוה בבנק ויש לה גם חובות אצל חלק מהרשויות, היא כבר כמה שנים לא עובדת לאחרונה היא התגרשה ובנה חולה במחלת אפלפסיה כבר 13 שנה ורק לאחרונה סביבות שנתיים האחרונות הוא מצליח להיות מאוזן תרופתית.יש ברשותה אוטו שהיא בקושי נוסעת איתו כי אין לה כסף וגם הביטוחים עליו אחים שלה מידי פעם עוזרים ומשלמים לה את הביטוחים לאחרונה היא העבירה את האוטו על שם אישתי תוך כדי ביקשה עזרה מעוד גורמים וישנה אפשרות שהיא לא הצהירה שיש ברשותה אוטו ויש מצב שאם מצהירה היא לא הייתה מקבלת סיוע .חוץ מזה יש גם גורמים שכנראה רוצים לפתוח נגדה תיקים בהוצאה לפועל והיא גם מאוד מפחדת שיקחו לה את האוטו בהוצאה לפועל וכדומה האוטו הזה בעבר היה משמש אותה גם כחלק מלקיחת בנה לבתי חולים השונים עקב מחלתו שהייתה מצריכה את הניידות הזו כי הוא בעבר הצליח שלא בידיעתו לפגוע בעצמו.
אני לא יודע מה לעשות בנושא עקב כך שאישתי העבירה את האוטו על שמה כי המצב מאוד מאוד רגיש וכמה שאני מנסה לדבר עם אישתי בימים האחרונים מאוד קשה לי איתה בנושא הנ"ל אני מאוד חושש שהדבר הזה יכול להיות גזל ועוד כל מיני דינים שהם מאוד בעייתים עלי ועל משפחתי ובכלל על כל מי שהנושא נוגע אליו אני מנסה ששום דבר לא היה קשור למשפחה שלי לגבי חמותי היא אחראית לעצמה ואני לא יכול לחסום מה שהיא עושה כמו כן את אישתי בקיצור אני כבר אובד עצות כבר כמה ימים ומתפלל שהשם יעזור לי לצאת מהמצב המסובך הזה.
תודה רבה לכבוד הרב

תשובה:

שלום רב,

אינך צריך למנוע מאשתך לעזור ברישום הפיקטיבי

ודאי שלא הייתי ממליץ לאף שואל לסייע לאדם מלהשתמט מלפרוע חובות או לקבל סיוע שלא כדין. אבל בשאלה זו יש קושי רב שלא לתת לאשה לעזור לאימה בעת דוחקה. גם לא מדובר באיסור שלך אישי, אלא אתה שואל אם עליך למנוע מאשתך, ולכן אם יש טעם להיתר אינך צריך למנוע מאשתך.

הסיוע שחמותך מקבלת כתוצאה מהרישום הפיקטיבי אינו על אחריותך, כיון שהסיבה העיקרית לרישום הפיקטיבי היא להבריח מהוצאה לפועל, ואם כתוצאה מזה חמותך לוקחת גם סיוע שלא כדין אין זה באחריותך אלא על אחריותה.

באשר להברחה מנושים. מדובר בחובות המטופלות בלשכת הוצאה לפועל, ולא תמיד הוצאה לפועל נוהגים כדין תורה, לפעמים גובים ריבית שאסורה לפי דין תורה. על אף שאני מניח שרוב החובות חמותך חייבת אף לפי דין תורה, אבל יכול להיות שישנם גם חובות שאינם לפי דין תורה ואין על חמותך איסור גזל להשתמט מלשלם אותם וממילא אין איסור על אשתך לאפשר את הרישום הפיקטיבי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל