לתרומות לחץ כאן

דאגה לזכויות העתידיות של השכנים בשנוי ת.ב.ע.

בבנין שלנו עומדים לפני הגשת בקשה לשינוי תב"ע.
חלק מהכנסיות מונינות וחלק לא מעונינות. אך החוק הוא שגם אם רוצים לבנות רק חלק מהכניסות-שנוי התב"ע צריך להעשות לכל הבנין.
ישנה אבחנה בחוק שכאשר מגישים בקשה לתוספת שבסך הכולל של הדירה יצטבר יותר מ120 מ' צריך תב"ע מחוזית, וכאשר הסך הכולל פחות מ120 מ' מספיק תב"ע מקומית. הבדל בינהם הוא גם במחיר, וגם בלוח זמנים. (מקומית יותר זול ויותר קצר).
השאלה היא כזאת, לגבי אותם כניסות שמעונינות עכשיו לבנות אין אפשרות להגיע ל120 מ', אבל הכניסות האחרות ניתן לבקש יותר, ומצד אחד היות והם לא חושבים בשלב זה לבנות וגם לא מעונינים להשתתף בשינוי תב"ע א"כ חבל לנו לייקר את התהליך לשוא ואנו יכולים להגיש בקשה שגם להם לא יהיה יותר מ120 (וגם כך תהיה להם הרחבה משמעותית) מ', מצד שני אם יום אחד הם ירצו לבנות וירצו שטח גדול יותר, הם יאלצו לערוך שינוי תב"ע מחדש שיהיה להם יותר יקר מההפרש עכשיו, א"כ אנו מזיקים להם בכך שאנו לא מבקשים עכשיו את המקסימום.

מקוה שהובנתי
תודה רבה ותזכו למצוות

תשובה:

שלום רב,

אין כאן חשש נזק, אינכם חייבים לדאוג שיהיה להם ת.ב.ע. בזול אם הם לא מעוניינים להשתתף בהוצאות. השאלה היא אחרת, אם תוציאו ת.ב.ע. על שטח קטן ולאחר מכן ירצו השכנים לבנות והם יילכו לעשות ת.ב.ע חדשה לא תוכלו לחייב אותם להשתתף בהוצאות שהיו לכם בת.ב.ע. הראשונה, כיון שהם לא נהנו ממנה. אבל אם תוציאו ת.ב.ע. על שטח גדול, אם בעוד כמה שנים יירצו השכנים לבנות (או שאחד מהם ימכור את הדירה במחיר יותר יקר מגלל הת.ב.ע.) תוכלו לחייב אותם להשתתף בהוצאות שינוי הת.ב.ע. לשעבר, כיון שהם נהנים ממנו. יש בזה רק שיקול פיננסי מה עדיף מבחינתכם.

רצוי גם להודיע לשכנים שאם ישתתפו היום בהוצאות שינוי הת.ב.ע. יחסכו כסף בעתיד, כדי לתת להם את האפשרות לבחור בין שתי האפשרויות. אין צורך להסביר להם כיצד יחסכו כסף, כדי שלא לעורר אותם להתנגד לתכנית שלכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל