לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מה מברכים על טורטיה?

מה מברכים על טורטיה?

תשובה:

יש לבדוק ממה עשויה הטורטיה, רוב הטורטיות עשויות מקמח תירס ולכן ברכתם שהכל ולאחר אכילתם 'בורא נפשות', אך יש טורטיות העשויות מחיטה ועליהם מברכים בורא מיני מזונות, ואם אוכל כזית מברך לאחר מכן 'על המחיה'.

הצטרף לדיון

16 תגובות

  1. אם הוא אפוי באופן שראוי למאכל זה תמיד לחם, טוסטר זה אפייה לכל דבר, גם מחבת בלי שמן זו אפייה לכל דבר, עם מעט שמן זה ספק במשנה ברורה ואין לאכול שלא בתוך סעודת פת.

  2. אחרי סקירה נרחבת באינטרנט גיליתי שאין טורטיה הנעשית בטיגון בשמן. הטורטיות התעשיתיות (חיטה וגם תירס) מתחילות את חייהן בתור גוש בצק, שנחתך לעיגולים שטוחים, שמוכנסים על ידי מסועים לתוך "מנהרה" של תנורים ומשם יוצאים על ידי אותם מסועים ישר לאריזה. טורטיות ביתיות מתחילות אותו דבר, בהבדל שהבצק מונח על מחבת חמה ואין כל שמן בתהליך ה"טיגון". עדיין יש לדון לפי כל מיני שיטות, מה כמות השמן שהוכנסה לבלילת הבצק.

  3. אני רוצה לשאול ולעשות סדר בענין הטורטיה עשויה מבצק שבלילתו עבה זאת אומרת על שתי כוסות קמח שמים פחות מכוס מים ומעט מלח ההכנה נעשית ע"י הפיכת העיסה לגוש בלי גלגול כלומר עיבוד כמו בבצק רגיל האפיה נעשית לאחר דיקוק הכדור או ע"י היד או ע"י מכונה לכן כל השאלה בטורטיה היא רק העובי
    אם מדקקים את זה מאוד אפילו שלא נכסס לכאורה מברך מזונות כדברי מרן בשו"ע סימן קסח סעיף ח מהסיבה שמאבד צורת לחם תוריתא דנהמא אבל אם זה לא דק מברך המוציא לכו"ע

    שאלתי היא כמה דק וכמה עבה מה השיעור ולפי מה הולכים בצורת הלחם

  4. לכאורה בבלילה עבה כמו שאתה מתאר, העובי לא יבטל תוריתא דנהמא, דברי השו"ע שהזכרת אמורים לגבי בלילה רכה מאוד כמו של וופל או בלינצ'עס

  5. הטורטייה לא נאכלת לבד, אלא ממלאים אותה בכל מיני דברים, ולכאורה זה כמו בורקס, שמוסכם שהוא פת הבאה בכיסנין.
    אלא שבורקס ממלאים לפני האפייה ולכן לא קיבל שם (תוריתא…) ואילו הטורטייה נמכרת אחרי האפיה (הטורטייה הנמכרת בארץ בד"כ מקמח חיטה אפויה) ולכן ברכתה המוציא.

  6. אין רלונטיות לכמות החיטה כרגע גם אם זה פחות מחצי אם יש כזית בכדי אכילת פרס, כלומר שישית מהכמות היא חיטה, זה גם יכול להיות לחם, הכל תלוי באופן ההכנה ובכמות שאוכלים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל