לתרומות לחץ כאן

פטירת תינוקת בת שבוע

בס"ד

שלום וברכה.
לבעלי שיבדל לחיים טובים וארוכים נולדה אחות לפני כ-20 שנה. היא נולדה בריאה ושלמה ונפטרה מחיידק טורף כשהייתה בת כשבוע. הוריה נתנו לה שם והכל היה תקין בימים הראשונים.

בשבת האחרונה תהיתי על מקום קבורתה של התינוקת כי מעולם לא דיברו על זה במשפחה ובעלי אמר שבית החולים לקח את התינוקת, לא נערכה לה הלוויה והיא לא נקברה. כתוצאה מכך מעולם לא עשו לה אזכרה ולא כלום. נשמה שבאה לעולם ונעלמה כלא הייתה – לי זה מוזר ולא מסתדר…

אנא עיזרו לי להבין. תודה.

תשובה:

יש הבדל בתיקון הנשמות בין נשמות ששייכות לעולם הזה, לבין נשמות שעיקר שייכותם ותיקונם הוא רק בכניסה לגוף לזמן מוגבל וללא שייכות לעולם הזה.

משום כך, לא מתאבלים על עובר שאשה הפילה, או עובר כזה שאינו ראוי לחיות בעולם הזה, תינוק שנולד, עד 30 יום ללידתו עדיין לא מוגדר כחיי עולם הזה, ומשום כך אם נפטר בתוך חודש ללידתו אין צורך בכפרה על נשמתו בדרך שעושים בעולמינו, עיקר תיקונו הוא בזה שהגיע לגוף ונפטר מיד, וזהו תיקון גדול מאד.

לבני אדם שיש להם שייכות כבר לעולם הזה וחיו חיי עולם הזה צריכים סוג אחר של תיקון וזה אמירת קדיש אשכבה וכד'. וזה רק מגיל חודש ומעלה [דבר זה נלמד גם ממה שה' ציוה למנות את הלויים רק מבן חודש, וכן שאדם שמקדיש דמי שוויות אדם לבית המקדש החיוב הוא רק על אדם שמגיל חודש ומעלה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל