שתיה בבית הכנסת בשעת התפילה וקריאת התורה

רבני בית ההוראה
כ"ה אייר ה'תשע"א

בס”ד
הייתי מעוניין לקבל למייל, מידע,כמו כן ההלכה לגבי, הבעיה נפוצה של שתיה בבית הכנסת, בזמן התפילה, קריאת התורה וכו’.
מה היא ההלכה, המקורות, שו”ע, האיסור בתורה, כמו כן לגבי האמירה של השותים, שזה “עונג שבת”, בעיקר את ההלכה, בשו”ע , מרן הרב עובדיה יוסף, וכו…
בכבוד רב ובברכה
א

תשובה:

יש איסור להפסיק בשעת התפילה מאמירת “ברוך שאמר” ועד לאחר גמר חזרת הש”ץ, אשר על כן ודאי שאסור גם לאכול באותו זמן, בפרט בשבת, שממתי שמתחילים את תפילת שחרית חל חובת קידוש, וממילא אסור לאכול ולשתות קודם עשית קידוש, ומשום כך אף בשעת קריאת התורה אין היתר לשתות או לאכול לפני שעושים קידוש.

יתירה מכך ישנו איסור חמור לאכול או לשתות עד שיגמרו לעשות “הפטרה”, וגם אז רק לפני מוסף מותרת הטעימה [ורק לאחר עריכת קידוש כמובן], או לאחריה אך לא באמצע התפילה.

טעם של “עונג שבת” אינו מתיר אכילה או שתיה בזמן שאסור לאכול או לשתות.

מקורות:

שו”ע שו”ת שאילת יעבץ (ח”א סי’ מ) שו”ת מהרש”ם ח”א סי’ א. ילקוט יוסף (שבת ח”א סי’ רפו ס”ו עמ’ שעא, סי’ רפט ס”ז עמ’ שפט).

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *