מהו המקור, והאם זה דין או מנהג, שלא לאכול דג שהיה מת כשנצוד?
תשובה:
לא ידוע לי על קפידה בנושא זה.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
קפידה זו נאמרה לי מפי אבי מורי שליט"א [איננו יודע מקור]
ושמעתי בשיעור מוקלט של הרב בונים שרייבר על חולין עה. שהזכיר דבר זה במהלך השיעור בדרך אגב.
יש לציין שהמקור לזה הוא רבינו סעדיה גאון והביאו מרן בכסף משנה ( פרק א מהל שחיטה הל ג) וז״ל ״ודלא כרבינו סעדיה דאמר מתים אסורים. ורבינו האי השיב עליו״. עכ״ל וכן הביא דעה זו בשות מהרשד״ם (יו״ד א) וז״ל ויש מי שאוסר הדגים אם מתו בתוך המים״ עכ״ל והאריך בסוגיא זו הגאון ר ירוחם פישל פרלא בספרו על הרס״ג וע״ש ויש כמה דיונים על הגירסאות ואכמ״ל. אך להלכה ולמעשה ברור ברוב רובם של הפוסקים שגם דגים שמתו מעצמם מותרים ואין חוששים בזה כלל.
קפידה זו נאמרה לי מפי אבי מורי שליט"א [איננו יודע מקור]
ושמעתי בשיעור מוקלט של הרב בונים שרייבר על חולין עה. שהזכיר דבר זה במהלך השיעור בדרך אגב.
יש לציין שהמקור לזה הוא רבינו סעדיה גאון והביאו מרן בכסף משנה ( פרק א מהל שחיטה הל ג) וז״ל ״ודלא כרבינו סעדיה דאמר מתים אסורים. ורבינו האי השיב עליו״. עכ״ל וכן הביא דעה זו בשות מהרשד״ם (יו״ד א) וז״ל ויש מי שאוסר הדגים אם מתו בתוך המים״ עכ״ל והאריך בסוגיא זו הגאון ר ירוחם פישל פרלא בספרו על הרס״ג וע״ש ויש כמה דיונים על הגירסאות ואכמ״ל. אך להלכה ולמעשה ברור ברוב רובם של הפוסקים שגם דגים שמתו מעצמם מותרים ואין חוששים בזה כלל.
השאר תגובה