לתרומות לחץ כאן

עובדת חסרה מהעבודה וממלאת מקום לימדה חומר שמשלמים עליו פחות

אני עובדת במסלול במוסד חינוכי מסוים. המשכורת שלי לשעה כפולה ממשכורת של מורה רגילה.
החסרתי מס' פעמים והמורה האחראית עלי אמרה שתיקח מילוי מקום. היא ביקשה ממני שיותר נח לה שאני אדווח על עצמי ואתן לה את הכסף והיא תעביר אותו.
(במקרה שאלתי את הבנות מי מילאה את מקומי והתברר שהיא עצמה. היא אינה עובדת בעבודה שבה זה המסלול שאני צריכה ללמד חומר מסוים, אלא עשתה להן תוספת של שיעורים). האם זה בעיה שאני אדווח כפי שהיא ביקשה ממני?
אני מבינה שהיה לה יותר נחמד לא לחפש מילוי מקום, אע"פ שהצעתי לה את אחותי שמתעסקת באותו תחום שלי. וגם להרוויח תשלום כפול. היא בעצם לא יודעת שאני יודעת שהיא הייתה במקומי.
היא גם אמרה לי היום שעדיף שאני אדווח הכל עלי כדי שלא יסתבכו ולא יצטרכו לשאול מי הייתה במקומי וכו' כששאלתי אותה אבל איך לדווח על נסיעות עבור השיעורים האלו אז היא אמרה לי שלא אדווח על נסיעות ואז נפלט לה: "כי לדוגמא אם זאת אני (על עצמה) אז יש לי חפשי." ואז היא קלטה והוסיפה: "מקסימום אני אשלם נסיעות לממלאת מקום. שווה להוסיף מעצמי את הכמה שקלים האלו ולא להסתבך"

תשובה:

שלום רב,

אחזור על השאלה, כדי להיות בטוח שהבנתי נכון.

את מלמדת חומר מסוים שמשלמים עליו משכורת כפולה. האחראית לימדה חומר אחר שלא מגיע על זה משכורת כפולה. היא רוצה שתדווחי שאת לימדת ולהעביר לה את הכסף, כדי לקבל משכורת כפולה.

ברור שאסור לעשות כן, יש בזה גזל גמור גם מצידך, כיון שבפועל את מקבלת את המשכורת הכפולה מהמוסד תמורת עבודה שלא עשית ואף אחד אחר לא עשה אותה במקומך.

על אף אי הנעימות, עליך לומר לאחראית שאת יודעת שהיא לימדה חומר אחר, ושיש בעיה של גזל אם תדווחי שלא חסרת, ויש צורך לומר למנהל המוסד דברים כהווייתן בשקיפות מלאה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל