כל הקובע מקום לתפילתו אלקי אברהם בעזרו.
ויש לי שאלה אם האדם בבהכ"נ יושב וקובע תפילה במקומו, אך בהגיע זמן תפילת שמונה עשרה רוצה ללכת מול הכותל המזרח ויסב פניו אל הקיר ויתפלל שמה, היינו אם מצינו ענין כזה?
תשובה
הגמרא כותבת שיש עניין של תפילה מול הכותל. אם אדם קובע את תפילתו בכל יום מול הכותל, הרי שהוא גם קובע את מקום תפילתו שם, ומקיים את שתי המעלות. בנוסף לכך, ייתכן שעניין "כל הקובע מקום לתפילתו" מתקיים במקום הכללי של בית הכנסת, גם אם אינו קובע את המושב המדויק. אולם, רוב אנשים כמובן אינם נוהגים כך.
ויש לשאול האם יש בזה ענין של "יהורא"
לא, כל דבר שהוא רגילות של אנשים רגילים לעשות אין בזה משום יוהרא
השאר תגובה