לתרומות לחץ כאן

טראומה לאחר תקיפה מינית

אני בחורה שבאה מבית חרדי. הותקפתי מינית לפני כשנתיים ומאז בעקבות מה שקרה אני לא מסוגלת ללבוש גרביים. יש לי וויכוחים עם אבא שלי על כך אם זה מותר או אסור בעקבות המקרה. אשמח לתשובה מהירה. תודה

תשובה:

צר לי מאד לשמוע על הארוע הקשה שעברת לפני כשנתיים, ברור הוא שהארוע הזה הוא משמעותי מאד עבורך.

בתורה מצאנו התייחסות לנושא "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה" דהיינו התורה מתייחסת לאונס צעירה כרצח לכל דבר, ונכון הדבר שאין במחוזותינו די מודעות לחומרת הדבר ולעוצמת השפעתו על מהלך החיים.

אולם עם כל הקשיים איתם אנו מתמודדים, בתורה לא מצאנו "הקלות" לאור ארועים כאלו או אחרים שעברנו או עוברים, התמודדנו או מתמודדים בחיים. ולכן מבחינה הלכתית אין שום היתר לא ללבוש גרביים גם במצבך הקשה.

אך דעי לך שאינך חייבת להישאר תקועה במצבך, ואולי לא רק שאינך חייבת להישאר – את חייבת לעשות הכל בכדי לצאת ממנו, ובפרט אם תסתכלי קצת על החיים קדימה כשתרצי לבנות בית נאמן בישראל, עלול הדבר להקשות עלייך את החיים עם גבר לצידך.

את חייבת לגשת לטיפול מקצועי אצל מומחים מיוחדים שעברו הכשרה מיוחדת לטיפול בנפגעות תקיפה (לא כל פסיכולוג או פסיכולוגית, מטפל או מטפלת יכולים לטפל במקרה כזה, חייבים הכשרה מיוחדת!!!) כי בנפשך ובחייך הדברים אמורים.

רק למען הידע הכללי, גם המדינה הבינה, לאחר שישים שנות קיום, כי חייבים לתת מענה לאותן בנות שעברו סיפור כזה או אחר, ואכן בשנים האחרונות קמו מספר מרכזים ברחבי הארץ הנותנים מענה חינם למשך "שנתיים" למקרים אלו. לא תמיד המצב מאפשר את משך זמן ההמתנה הארוך שמחכים כיום במרכזים אלו, אבל כדאי לדעת שהם קיימים.

אשמח להיות לעזר במקרה הצורך.

בשורות טובות.

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

פקס. 02.6587006

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לא הבנתי, למה את מחפשת מקורות בהכלה, האם לשאלה האם יש הקלות לאשה שעברה טראומה בחיים? המקורות הן בוררים. כל אדם חייב בכל התרי"ג מצוות, אלא אם כו יש לו אונס. חוץ מג' עברות חמורות שהוא מחוייב לעמוד בהן גם כשיש לו אונס. אז אם את סבורה שאשה שעברה טראומה כזו, הוא אנוסה מללבוש גרביים. אזי, מותר לה לא ללבוש גרביים. המשיב, היה סבור שעם כל ההזדהות לא ניתן להגדיר את המצב כאנוסה מלבישת גרביים.

  2. לטפל בפגיעה מינית בתוך החברה החרדית
    ללא פיקוח מבחוץ והכשרה מתאימה
    זה אסון וזה מה שגורם למקרים כאלה להחמיר עוד יותר
    ומי שמבין למה אני רושם את זה כאן מבין
    ואני רותח על התשובה שניתנה לבחורה

  3. לא ראיתי שהכותב התייחס במשהו לעצם התוקף / לסגור או לפתוח משהו בקהילה??? איזה חשד כבודו מצא?? המשיב התייחס בכבוד הראוי והשיב לשואלת עם הכוונה כיצד לנהוג. האם יש בעיה כלשהי בתשובתו לטעמך? אולי הגברת כבר אחרי חקירת משטרה?? דווקא התגובה שלך מעוררת אצלי תמיהה!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל