לתרומות לחץ כאן

גילוח הרגליים לגבר

האם לגברים מותר לגלח את הרגליים ? ואם זה אסור בגלל "לא ילבש" הרי זה מנהג נפוץ וכמדומני הפרישה כותב שאם המנהג נפוץ אז אין בזה איסור, ואם זה מאוד מפריע לי כשאני הולך לשחק אני מתבייש בזה וכדומה האם בכל זאת מותר ? אשמח אם תוכלו לענות לי!

תשובה

מותר לגלח את שערות הרגלים, אם אין הגילוח לשם יופי, אלא מפני שהוא מתבייש בהם.

מקורות

הדרכי משה ביו"ד סימן קפ"ב כתב בשם המרדכי שמותר לגלח את שערות הידים אם הוא מתבייש בהם ואין בזה משום לא ילבש. ונראה שאין לחלק בזה בין שערות הידים לשערות הרגלים, ואם כוונת הגילוח הוא משום בושה מותר, 

ובפרט אם המציאות הוא כמו שציינת בשאלתך שדרך אנשים לגלח את שערות הרגלים ודאי שמותר לגלחם. וכפי שמבואר ברמ"א בתחלת סי' קפ"ב, ואף שבשו"ע שם מבואר שלכתחילה יש להחמיר, כבר כתב בשו"ת רב פעלים  שאף שבדרך כלל הספרדים נוהגים כדעת השו"ע מכל מקום בדין זה כבר נהגו בבגדד לסמוך על דעת הגאונים שסוברים שאם דרך האנשים לגלחם, מותר לגלח גם את שערות בית הערוה ובית השחי, אמנם כמדומני שהיום אין דרך לגלח שערות בית הערוה ובית השחי, ולכן שערות אילו אסור לגלח, אמנם לפי דבריך מנהג מקומך לגלח, ולכן יש להתיר, בפרט כשהמטרה היא שלא לשם יופי.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אז אני מבין שחילונים אינם גברים?
    ומי כן גברים – רק מי שמתפלל בבית הכנסת שלנו?
    אנחנו לא קובעים מהי גבריות, כי כבר מזמן טענו הגויים והנאצים שהיהודים 'אינם גברים' אלא 'נשיים מדיי', על כל דבר היהודי אומר "אוי ויי", לא מפתחים שרירים, לא מחזירים מכות, לא בנו לעצמם מדינה, עושים להם פוגרום והם לא מחזירים מלחמה. הם לא גברים. מחסלים להם שש מליון אנשים והם נותנים לגרמניה לשגשג ולהתקיים.
    אז הגבריות הגדולה איננה נקבעת בתחום הקהילה היהודית דווקא, אלא זה משהו גלובלי כללי.

  2. במחילה, כוונת הרב המשיב לא היתה ש"חילונים אינם קובעים", אלא שלמרות שיש תופעה מסוימת כזו כיום רוב הגברים אינם עושים זאת ולכן קשה להתיר את הדבר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל