לתרומות לחץ כאן

מכירת חמץ דרך האתר או לגוי פרטי

שלום,

ברצוני למכור את החמץ שברשותי לגוי, אך לא גוי אלמוני דרך אתר האינטרנט, אלא לגוי אותו אני מכיר אישית. האם ניתן לספק לי טופס מכירה ישירה לגוי?

בתודה מראש

תשובה:

מכירת חמץ דרך האתר, או דרך כל רב שכונה וכדומה, מתבצעת במנגנון של שליחות. הרב נהיה שליח של המוכר, והוא מוכר את החמץ לגוי קונקרטי וממשי, בעריכת חוזה מפורט בינו לבין הגוי. כך במכירת חמץ של האתר שלנו, וכך בכל מכירה.

בדרך כלל, עדיף למכור את החמץ על-ידי הרב (ובמקרה שלנו, רבני האתר), כיון שמדובר ברבנים שיש להם ניסיון בעריכת חוזה מול הגוי, וגם מדובר בגוי שמבין את העניין, יודע שמדובר במכירה אמתית ולא בפיקציה דתית, וכך הלאה.

אנחנו לא יכולים "להעביר" את הגוי לאחרים בשביל שכל אחד יעשה אתו מכירה פרטית, כיון שהוא רוצה לנהל חוזה מול הרב, שהוא מכיר, ובכך לבצע מכירה מרוכזת של כל החמץ, של כל הנרשמים. אם רצונך למצוא גוי למכירה הפרטית שלך, אולי תוכל לעשות הסכם אישי עם אינו-יהודי שאתה מכיר, אבל אין אנו יכולים לעזור בכך. מומלץ בחום, לכל הפחות ליתר הביטחון, להירשם למכירת חמץ של האתר, שיתבצע מחר בבוקר עם חוזה מפורט (החוזה מול הגוי אינו פשוט, וכולל כמה מנגנונים הלכתיים וחוקתיים, ולא כדאי להתעסק עם זה ללא ייעוץ הלכתי).

בברכת חג כשר ושמח!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מדוע אינכם עונים על השאלה?
    בן אדם לא סומך על הפיקציה של המכירה ע"י המדינה הוא רוצה למכור לגוי שהוא מכיר והוא ביקש את הנוסח של שטר המכר. מה יותר פשוט מזה?

  2. כנראה הרב סבר שאם הוא יעשה לבד, סבירות גבוהה יותר שההגדרה שהגדרת את מכירת החץ ע"י הרב או המדינה תחול דווקא עליו ולא על הרגילים במכירה זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל