לתרומות לחץ כאן

נפילה לחטא באינטרנט

שלום כבוד הרב ! אני בת 16 מדריכה בבני עקיבא,הבעיה שלי היא-נפלתי באינטרנט לאתרים אפלים לצערי…וכל נפילה גררה עוד נפילה ובעוונותיי הרבים אני נוגעת בעצמי – ותמיד יש לי את המחשבה הזו בראש ! איך אני יוצאת מזה? איך זה מגיע אלי? אני לומדת באולפנה ,מדריכה…איך זה יכול להיות שאני שוב ושוב נופלת בזה? זה מגיע שאני במצד דכאוני..מה אפשר לעשות ?

תשובה:

שלום לך.

אני מרגיש צורך מיוחד להחמיא לך על עצם הרעיון לפנות לקבל עזרה, אני מתאר לעצמי שלא היה לך קל.

ולעצם הדברים:

אני יענה לך משני כיוונים שונים.

אחד הדברים שרוב רובם של האנשים לא מודעים, זה בדרכי המלחמה של היצר הרע מול בני אדם.

אולם עם כל זאת הגדירו אותו חז"ל בהסתמכם על דברי שלמה המלך החכם מכל אדם כ"מלך זקן וכסיל", וכבר כתבו על כך כי הוא זקן וכסיל משום שאינו משנה את טקטיקות המלחמה שלו לאורך כל שנים, וא"כ ברור לנו שכל מה שמצאנו בחז"ל ובראשונים על מלחמת היצר, קשור באופן ישיר גם למה שקורה לנו היום.

על המשנה במסכת אבות פרק ב' בה אומר לנו רבי שמעון "ואל תהי רשע בפני עצמך" אומר שם המאירי שהיה אחד מהראשונים, ובערך כך גם כתוב בפירוש המשניות להרמב"ם, והרי השאלה זועקת מתוך הדברים, למה מי שחטא לא יראה עצמו כרשע? ומסביר המאירי "כי כל שהוא פחות ונקלה בעיני עצמו לא ימלט משום פחיתות שיעשהו" כלומר מהלך הנפילה הוא שע"י הנפילה הראשונה היצר מצליח לשכנע את האדם שהוא כבר רשע מושלם, ואין לו עוד כל סיכוי, וא"כ כבר אין לו מה להפסיד אם יפול שוב.

ולכן אומר לנו התנא "ואל תהי רשע בפני עצמך" כדי שלא תיפול שוב ושוב.

איך ולמה באמת שלא יראה עצמו כרשע זהו עניין בפני עצמו שראוי למאמר/להרצאה בפני עצמו ולא אכנס לזה כאן.

אז שימי לב!

גם אם נכשלת, לא סגרת בפני עצמך כלום!

קומי והמשיכי בפעולותייך הברוכות, והרימי את עצמך למקום טוב, "כי שבע יפול צדיק וקם".

ועכשיו ברשותך אעבור לסגנון שונה לחלוטין.

האינטרנט הוא כלי וכמו שבכל כלי ניתן לעשות שימושים חיוביים ושימושים שליליים כדוגמת סכין, ניתן לחתוך איתו מוצרי מאכל, וניתן לפגוע בו בבני אדם, כך האינטרנט, מי שמצליח משתמש בו בתבונה ובזהירות ללא פגיעה בו ובאחרים ומי שאינו מצליח יוצא נפגע מהשימוש בכלי הזה.

נפלת,

נפלת לאתרים אפלים.

אולם לדעתי גם למה שאת מתארת שזה מביא אותך שאת נוגעת בעצמך, ואינני נכנס בכלל לשאלה האם יש בזה איסור ואם כן האם זה מדאוריתא או מדברי סופרים, הרגשתי היא שכל זה מגיע מתוך זעקת המצוקה שלך, את נמצאת במצוקה קשה מאד, ואינך מצליחה להתחזק בכוחות עצמך ולצאת משם, ואז את נופלת שוב ושוב לתחושות הדיכאון, ותחושות הדיכאון מביאות אותך לחיפוש איזה סיפוק שיעזור לך להתרומם, ולכן את נופלת שוב, ושוב הגלגל חוזר.

עלייך לבדוק בעצמך האם את מסוגלת לצאת מתוך הגלגל הזה בכוחות עצמך, ואם לאו (וכך נראה מדברייך…) גשי בהקדם לדמות מקצועית שתוכל לעזור לך להתגבר על הבלבול הגדול שגרם לך האינטרנט, ולחשיבה משותפת איך את מביאה את עצמך למצב בו את מסוגלת לשמור על עצמך בכוחותייך את (שאין לי ספק כי רבים הם) ולצאת לדרך חדשה בחייך.

ואיך אמר פעם איש חכם "מה שלא מחסל – מחשל"

בהצלחה רבה.

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

פקס. 02.6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל