לתרומות לחץ כאן

הפסקת קדיש לאחר יב חודש

שלום לכבוד הרב
אבי ז"ל נפטר לפני יותר משנה אך אני ממשיך לומר קדיש יתום ועל ישראל,הסיבה לכך שבבית הכנסת שבו אני מתפלל יש שני אנשים (ממשפחות שונות) שאומרים קדיש על אביהם מעבר לשנה וכששאלתי אותם על כך הם ענו שאין איסור לומר קדיש מעבר לשנה ובימינו הנפטרים זקוקים ליותר עזרה מאשר דורות אחרים לכן טוב לומר עליהם קדיש גם אחרי שנה.
רציתי לדעת אם הקדיש מעלתו כל כך גדולה מדוע הבן לא ימשיך לומר קדיש מעבר לשנה כדי לעשות נחת רוח להוריו,גם לטוענים שהדין נעשה בשנה הראשונה הרי מצאנו בספרים הקדושים שפעמים לוקח מספר שנים עד שהנשמה עומדת לדין ובינתיים היא בעונשים של גלגול או עומדת מחוץ לגן עדן וכו' אז למה מפסיקים את הקדיש בתום השנה?
וכן מצאנו במעשה ר' עקיבא ובן הקצב שהיו דנים את אביו בשריפה וכו' והגיד לר' עקיבא שהשאיר אשתו מעוברת ואינו יודע מה ילדה ור' עקיבא הלך לעירו ולימד את בנו לקרוא ולהתפלל והציל את אביו מדין קשה מכאן רואים שזה היה כמה שנים לאחר פטירת אביו ואע"פ כן הועילה תפילת הבן גם לאחר זמן.

תשובה:

בענינים אלו אין לנו אלא דברי הפוסקים והמקובלים, ומאחר והם הורו לומר רק יב חודש על כן יש לומר רק יב חודש, הטעם בזה יתכן שהוא משום שעיקר התיקון הנעשה על ידי הבן הוא באותם יב חודש שאז עיקר דינו של אדם, ולאחר מכן תיקון הנשמה נעשית מאליה, למעט ביום השנה [יארצייט] שאז זה זמן עלית נשמה מדרגה לדרגה וצריך שוב סיוע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל