לתרומות לחץ כאן

גבר שאינו מספק רצון אשתו

שלום רב,
מה דינו של גבר שלא מספק רצון אישתו? לא מעוניין, לא יוזם…
אם ברצוני להתגרש ממנו בעקבות זאת האם זה אפשרי?

תשובה:

שלום לך.

בשאלתך אינך מפרטת את התחומים בהם הוא אינו מעוניין ואינו יוזם, אך מבין השורות נשמע שכוונתך לחיי אישות משותפים.

כמו כן, לא פירטת לנו מה קורה כשאת היא היוזמת, האם אז הוא משתף פעולה ומצליח לתת לך את סיפוקך או שמא גם אז הוא אינו פעיל כלל.

מה גם שחסרים לנו להשלמת התמונה פרטים רבים, כגון כמה שנים אתם נשואים, האם תמיד הוא היה כך? אם לא מה קרה שהביא אותו למצב הנוכחי? ואם הוא תמיד היה כזה, מה קרה לך עכשיו שאת לא מוכנה לסבול יותר?

אולם לעצם הדברים, העובדה שגבר לא מתעניין ואינו יוזם יכולה להיות שייכת למספר תחומים, שכדאי לבדוק אותם.

יתכן ואין לו כלל משיכה לנשים, ויתכן ויש לו קושי רגשי עמוק עם הנושא, יתכן גם שיש לו קושי מסוים בתפקוד שמוריד לו במקום הזה את הביטחון העצמי שלו, ולכן הוא נמנע מליזום.

מה שברור שכל זמן שהדברים לא נבדקו באופן מקצועי ולעומק, לא תהיה בדברייך עילה לגירושין.

ואם הדברים ייבדקו, אולי נוכל גם בסייעתא דשמיא למצוא את הדרך איך לעזור לכם לצאת מהמצב שאליו נקלעתם.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006


הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שבוע טוב אני מעוניינת שיצרו איתי קשר אני נשואה שנה ובמשך השנה היו הרבה מריבות עליות וירידות עדיין יש פעם ככה פעם ככה רוב הזמן בעלי ישן בסלון כשאנחנו מותרים זה לזה והרבה כעס יש לו בחיים עמצם שנינו חוזרים בתשובה ויש מחלוקות בנינו כל מיני דברים ועכשיו אנחנו גם לא מדברים על כל ויכוח קטן הוא עושה פיל ולי אין כוח לכל זה ודרך הגב גם פרנסה שלו לא בשמים ואני יותר מפרנסת את הבית שלנו והוא לא נוח לו לישון ביום ולא לקום מוקדם בבוקר זה גם חלק מי מה שאני סובלת שהוא ישן בבוקר ולא קם לתפילה מוקדם מה עושים בבקשה אשמח למענה

  2. לפי מה שאני מבין המשקעים ביניכם כבר גדולים, ממילא זה לא נושא לאינטרנט קצר, את צריכה לדבר איתו בכבוד ובעדינות על כך שהחיים המשותפים שלכם חשובים לך, ולכן את מבקשת ללכת יחד לייעוץ נישואין מקצועי תורני, לא לוותר בענין זה. בהצלחה ובשורות טובות.

  3. ב"ה
    יש לי שאלה אנו נשואים כ11שנה ו2בנים.
    הוא די מתעלם ממני וחי על חשבוני כבר הרבה שנים, הוא נמצא עם הבנים 20דקות בבוקר מארגנם(לא תמיד)למסגרות בי"ס וגן, כשאני יוצאת לעבודה, נוסע לעבודה, חוזר אחרי א.ע. והשכבה לישון, 22:00,23:00,00:30,1:40,2:30. בשבועיים שלאחר המקווה(אני מקפידה ללכת)לאמשתדל לצאת מהעבודה מוקדם, משפיל אותי מול הילדים, כל נושא שהעליתי בפניו הוא משתמש בו נגדי(כבר לא רוצה לספר לו כלום) נאנסתי לפני 30שנה ע"י בנדודי גם את זה הוא אומר לרעתי, כאילו אני אשמה הייתי בת 10,יש לי בעיה בלהחזיק עבודה כי הוא גורם לי לגזל שינה, הוא גם עובד בעסק פרטי שהוא מגדיר את עצמו כשכיר (הואמהנדס תוכנה)המשכורות שלו הן: 0 ₪, 3,000 ₪ ולפעמים 7,000 ₪. את שכר הדירה חשבתי שנחסוך כי אנו גרים אצל השותף שלו, אך לא אני משלמת וכשאמרתי לו למה?הוא אמר "מה נראה לך שתחיי כאן בחינם?" הווה אומר שאני צריכה גם לגדל את הילדים וגם לפרנס אותו? הוא משפיל אותי וכשאני כבר מתפוצצת וכועסת הוא אומר שצריך לאשפז אותי.
    האם אני יכולה לבקש גט על בסיס התעללות כלכלית ונפשית?
    בתודה מראש

  4. התיאור שאת מתארת אכן כואב מאוד ושמפיל, אבל לפי ההתרשמות שלי, לא כלו כל הקיצין, ובהחלט יש לכם בסיס איתן לבנות עליו חיי נישואין טובים ויפים, והילדים הרי זקוקים לבית שלם יותר מכל דבר אחר, לכן הייתי מציע שתבקשי ממנו בצורה יפה אבל בלתי מתפרשת לפנות יחד ליעוץ זוגי רבני, ותנסו לשקם את חייכם בצורה יפה, מה שאני שומע מך זה בעיקר תקשורת שגויה, ואת זה אפשר ללמוד!! בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל