האם האיסור למנות את בנ"י כפי שמופיע בפרשה (כי תשא – כִּי תִשָּׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְקֻדֵיהֶם וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַיי בִּפְקֹד אֹתָם וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם) הוא גם כשמונים בנ"י ושאינם יהודים יחד?
ז"א כשיש קבוצה של 10 איש כשחלקם א"י האם עדיין קיים האיסור למנות את כולם (יחד כקבוצה או לחוד)?
תשובה:
מדברי הפוסקים נראה שכאשר רוב מוחלט של הנמנים הם יהודים אסור למנות אף אם יש ביניהם מי שאינו יהודי, אולם כאשר מספרם של האינם יהודים רב אפילו אינם הרוב יש להקל בזה.
מקורות:
עי' שערי זבולון (יו"ד עמ' סב אות י) בדברי הגרי"י קנייבסקי, והגר"ש וואזנר שחילקו באופן זה ע"ש בטעמם.
ביסודות הדין ובנפקותות שבין הטעמים שנאמרו באיסור מנין בני ישראל ראה כאן וכאן