לתרומות לחץ כאן

ראית דם לאחר ניתוח קיסרי

לפני חודש ו3 ימים ילדתי בניתוח קיסרי לאחר כ16 שעות צירים העובר התקשה לצאת והוחלט על ניתוח דחוף במשך כמעט כחודש לאחר הניתוח היה לי דימום קל עוד פחות מבמחזור ונפסק לי ספרתי 7 נקיים
במהלך 7 הנקיים הופיע לי נקודה קלה של דם ולא הייתי בטוחה עם זה דם ולספור מחדש או להמשיך בספירה לבסוף החלטתי שזה ממש מזערי והמשכתי בספירה בסיומה הלכתי למקווה וטבלתי

עכשיו לאחר הטבילה כאשר ניגבתי ראיתי שוב דם שהופיע ואני לא מבינה מהיכן הוא מגיע/

השאלה שלי היא מה הלכה אומרת בקשר לקיסרי והאם אני אסורה או מותרת על בעלי

אודה לכם מאוד ותזכו למצוות על תשובתכם

תשובה:
דם היוצא מהרחם אפילו בגודל כל שהוא [דהיינו נקודה זעירה ביותר] אם ראו את זה על עד בדיקה או בתוך הפרוזדור, מטמא, ואם רואים זאת באמצע שבעה נקיים צריך לספור שוב שבעה נקיים, אין חילוק מחמת מה רואים את הדם [אלא אם כן יש מכה ברחם שמוציאה דם].
אינני יודע מה ראית במהלך שבעה נקיים, ומשום כך אינני יכול לענות על כך, אם היה מדובר בדם ממש צריך להשלים את שבעת הנקיים, מה שראית על הקינוח אם ראית את הדם על נייר אינו מטמא, אולם אם ראית את זה על בגד תלוי בגודל הכתם שראית על הבגד, ואם הוא גדול מגודל של "שקל" יש להחמיר ולספור שוב שבעה נקיים.
הנסיון מראה שעד חודש וחצי לערך מזמן הלידה בין בניתוח ובין בלידה רגילה הגוף עדיין פולט שאריות דם טמא, ויש לקחת זאת בחשבון כשהולכים למקוה מוקדם.
כמו כן ההמלצה הרפואית בדרך כלל על מניעת יחסים עד חודש וחצי לאחר לידה.
לפעמים מחמת הלידה המקום רגיש וקיום היחסים פוצע את המקום, במקרה כזה יש ללכת ל"אחות הלכתית" שתבדוק אם אין שם פציעה אפילו קטנה שאפשר לתלות בה את הדם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל