לתרומות לחץ כאן

צורת קבלת מצוות

שלום לכבוד הרב אני חדש בעניין התפילות ובכלל בחזרה בתשובה ורציתי לדעת מה הדרך הכי נכונה להתחיל לחזור בתשובה מא ועד ת
מכיוון ששמעתי כל מיני אנשיים אומרים שלא טוב להתחיל לקחת את כל המצוות וזה עומס ולהתחיל בקלילות, ומצד שני כל מיני אנשיים אחרים אומרים שצריך להחמיר ולקחת כמה שיותר ושאין זמן שהמשיח עומד להגיע וצריך כמה שיותר מצוות השאלה שלי היא מתוך בלבול של מאיפה ואך להתחיל אני פשוט צריך הדרכה ממישהו מנוסה כמו הרב למשל .

תודה.

תשובה:

שאלה גדולה שאלת, אכן מצב שהנך שואל עליו הוא מצב לא פשוט, הרי כל אחד רוצה לקיים את המצוות מא' עד ת' בשיא השלימות, אולם כמובן לא כל אחד הוא באותה דרגה כמו חבירו, כמו שאף אחד כמעט לא יכול להתפלל ב"התפשטות הגשמיות" והקב"ה לא יבוא בטרוניה עליו מדוע לא עשה כן כיון שיש לו עוד הרבה מה להשתפר בדברים אחרים.

אכן, "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה", החינוך לא מתחיל ונגמר בגיל הנערות דווקא, אלא כל יום ויום יש לאדם לחנך את עצמו "על פי דרכו", דהיינו לפי כוחותיו, רבינו תם היה מגדיר את ימיו של האדם כ"ימי האהבה" ו"ימי השנאה" יש ימים שהכל זורם והכל הולך כשורה ויש ימים שקשה יותר בכל הדברים, אדם צריך לעשות את המצוות באופן שאף בימי השנאה לא יפול מהם, ולכן אם מקבל על עצמו קבלות גדולות מדי, הרי בימי השנאה עלול הוא לראות שאינו עומד בזה ולהישבר מחמת כן, ולהפסיק, וזה וודאי לא כדאי, לכן הכלל באופן כללי! שצריך ללכת מהקל אל הכבד ולאט לאט להתמיד ולהתמיד ולהתמיד.

העצה לדעת אילו דברים לקחת על עצמו ואילו לא יכולים להיות רק באופן של הדרכה צמודה לפחות בראשית הדרך, מאדם חכם ומוסמך, ובעיקר אדם שעוסק בקירוב רחוקים ולא דורש מיד על ההתחלה דברים לא סבירים.

בהצלחה בכל מכל כל!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל