אי אמירת שהחיינו ביום פורים

רבני בית ההוראה
ד' אדר א' ה'תשע"א

שלום וברכה,
בשולחן ערוך סימן תר”ב בהלכות ראש השנה צוין כי ביום השני של ראש השנה (בבוקר)אומרים “שהחיינו” , בעוד שבסימן תרצ”ב בהלכות פורים בשולחן ערוך לא נאמר שיש לומר “שהחיינו” (בשחרית). למרות שיום השני של ראש השנה ופורים שניהם מדברי קבלה. מדוע אם כך ביום השני של ראש השנה אומרים “שהחיינו” וביום פורים לא אומרים ( הכל ע”פ שולחן ערןך).
לפי הרמ”א בשני הימים כן אומרים “שהחיינו” (בשחרית).
אני מקווה שהסברתי את שאלתי בצורה ברורה.
תודה – וחיים טובים וארוכים

תשובה:

כפי הנראה ישנה טעות קטנה בשאלתך:

לדעת השולחן ערוך, אין אומרים שהחיינו לא בתקיעות של יום טוב שני של ראש השנה ולא ביום הפורים בקריאת המגילה של שחרית, לדעת הרמ”א מברכים שהחיינו גם בתקיעת שופר של יום טוב שני של ראש השנה, וגם בקריאת המגילה של יום הפורים שחרית.

לדעת השולחן ערוך אומרים שהחיינו בליל יום טוב שני של ראש השנה משום שזה יו”ט שני של גלויות, ומברכים שהחיינו על ה”יום טוב” ולא על המצוה שכבר קיימנו ביו”ט ראשון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *