לתרומות לחץ כאן

דימום לאחר התקנת התקן תוך רחמי

שאלה

אני מניקה חודשיים לאחר לידה, לפני שבועיים נטהרתי, היום הרופא התקין לי התקן למניעת הריון בהמלצת רבותיו של בעלי, הרופא אמר שהרחם היתה נקיה ורק מחמת ההתקנה נוצר דימום כבד, אך זה מפצע, הוא אמר שהרבה רבנים אומרים שזה דם טהור, שאלתי היא האם אכן זה דם טהור, ואם לכל הפחות אפשר להקל בהרחקות שהם רק מדרבנן מחמת הספק.
תודה רבה, ואשמח לקבל תשובה מהירה.
שולמית

תשובה:

אם הרופא אומר בוודאות שגרם לפציעה ברחם עצמה [דבר שהוא ספק גדול לדעתי אם יוכל להעיד על כך בוודאות] אזי הינך טהורה, אולם אם לא יכול לדעת בוודאות אלא אומר שמסתבר שמאחר והרחם נקיה ורק לאחר ההתקנה הרחם מדממת כנראה זה מחמת ההתקן כפי ששמעתי שיש דעה כזו בין הרופאים בתור "השערה" בעלמא ולא בתור ידיעה, הרי יש לאסור מספק שהרי לא ידוע לנו על מכה וודאית, ואת אינך מרגישה שם מכה.


הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה, הרופא שעשה לי את זה הוא רופא דתי והוא אמר שסוג ההתקן שהוא התקין חייב לפצוע את הרחם, כי הוא דוקר אותו, והוא ראה בבדיקה שלפני זה לא היה שום דם, ורק לאחר הפציעה התחיל הדימום, האם אני יכולה לסמוך על דבריו?
    תודה רבה.

  2. כן, אפשר לסמוך על דבריו
    אולם כדאי לשאול אותו כמה זמן אמור הדימום להיות, כיון שהרבה פעמים יש דימום ווסתי מחמת הגירוי לאחר שכבר הפצע כבר אמור להגליד, כמו כן מן הראוי להבחין האם הדם דומה לדם הווסת או לדם מכה, במקרה שרואים שהדם שונה מדם הווסת הרגיל, לכשיגיע דם הדומה לדם ווסת יש להחשיבו כדם ווסת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל