לתרומות לחץ כאן

בחירת בן זוג לנישואין כנגד רצון ההורים

שלום, ההורים לא מאשרים לי להתחתן עם בחור שאני אוהבת,הוא יהודי והסיבה היא עדתית. הם הציבו לי אולטימטום שאם אבחר בו הם ינתקו כל קשר איתי.קשה לי מאוד ואני לא יודעת מה לעשות. אני מרגישה שהוא הבחור שעתיד להיות בעלי ולא אף אדם אחר…האם לאור מצוות כבד את אביך ואמך אני מחוייבת לפעול כרצונם? ובכלל מה לעשות?

תשובה:

שלום לך.

את נמצאת בסיטואציה לא פשוטה, ומאד מורכבת, הינך יודעת בוודאות שעלייך לוותר על משהו, את נקרעת בין ההורים לבין הבחור שפגשת, בין הרצון לרצות את הורייך, לבין הרצון להיות מאושרת עם מי שנראה לך שאיתו תצליחי לחיות חיים מאושרים, כל החלטה שתקבלי מורכבת מוויתור על רצון כל שהוא, וזה אכן לא קל.

שאלה הלכתית אין כאן לכאורה, כי כבר נפסק שאין להורים אפשרות להתנגד לנישואין של בנם/בתם כשהם בוגרים.

וכך מסופר אצל הגאון רבי ברוך בער ליבוביץ' זצוק"ל ראש ישיבת קמניץ, שביתו שבגרה הייתה מעוניינת להינשא לאחד הבחורים בישיבה, אך בעיניו השידוך הזה לא נשא חן, וכשהעיר על כך לביתו ענתה לו – הרי כל דבר עד היום שאלת את רבך הגר"ח סולובייצ'יק מבריסק, ומדוע שאלה זו לא תשאל אותו, ורבי ברוך בער אכן שאל את רבנו חיים הלוי את השאלה ותשובתו הייתה – היא בוגרת? אז מה השאלה בכלל, ודאי שאינה חייבת לשמוע את דעתך.

עם כל זאת הויתור על ההורים הוא לא משחק ילדים, ואין ספק שכדאי לך לעשות כל מה שביכולתך לשכנעם להסכים למהלך שאת בוחרת, ואולי לערב גורמים נוספים שיש להם השפעה כלשהיא על הורייך, שיעזרו לך להביאם לתמיכה בדרכך אשר בחרת.

בהצלחה רבה.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל