לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

השלכת סרטים השייכים לאב לאשפה בלא ידיעתו

שלום
רציתי לשאול:יש לי בבית הרבה סרטים של גויים שאבא שלי הביא לבית..ואחרי הרבה זמן שזה בבית זרקתי קצת לפח בלי שאבא שלי ידע(הוא בעצמו אמר שיראה את הסרט ואז יזרוק לפח)-האם יש בזה איסור גזל או גנבה(או איזה שהוא איסור)??

תודה

תשובה:

יש בזה איסור גזל, האבא לא הסכים שתזרקי לפני שהוא צופה בהם, ואף אם הסרטים תופסים לך מקום בבית היית צריכה להתרות בו שיבוא וייקח ואם לא תזרקי אותם. את צריכה לבקש מחילה מהאבא.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אבל זה עברה להחזיק בבית סרטים כאלה–הרי רואים שם פריצות ואלימות…–חובה לזרוק מהבית אפילו אם הוא לא יודע הרי זה לטובתו ולטובת סביבתו!!!!!

  2. אני מסכים שזו עבירה להחזיק סרטים כאלה בבית, אבל לזרוק מבלי להתרות מראש אסור ומכמה סיבות.
    א. אין איסור בעצם הסתכלות בסרט, הבעיה היא רק בתוצאות השליליות שנובעות מכך, דברים כאלו מסורים ללב ולכל אדם יש את הזכות להחליט בעצמו אם להסתכל או לא. כמובן שאם משגיח בישיבה היה שואל ייתכן שהתשובה היתה אחרת, אבל לא כל אדם יש לו תפקיד להשגיח על אחרים ובפרט לא על הוריו.
    ב. אם תזרוק סרט זה הוא יסתכל בסרט אחר, הבעיה בעצם המנהג להסתכל בסרטים ולא בסרט פלוני או אלמוני.
    ג. אף בעבירה ממש, יש מחלוקת בין הפוסקים אם כל אדם מותר לו להזיק או להכות כדי למנוע אדם מלעבור עבירה, או רק בית דין. הפוסקים כותבים (עיין ים של שלמה ב"ק פ"ג סי' ט ובסמ"ע סי' תכא ס"ק כח) שאדם שהזיק כדי למנוע מלעבור עבירה אם אינו מפורסם לצדיק שכל מעשיו לשם שמים הוא חייב לשלם.

  3. א. מניין שאין איסור בעצם ההסתכלות ?! יעויין בשו"ע אורח חיים – סימן שז
    ואף בחול אסור משום מושב לצים (תהילים א, א), ועובר משום אל תפנו אל האלילים (ויקרא יט, ד) לא תפנו אל מדעתכם; ובדברי חשק, איכא תו משום מגרה יצר הרע; ומי שחיברן ומי שהעתיקן, וא"צ לומר המדפיסן, מחטיאים את הרבים. עכ"ל. ומלבד זה ה"ז כאש בנעורת.
    ב. מנין המקור לסברא הסכתובה בסעיף ב' ? כל סרט וסרט הינו איסור בפני עצמו

  4. אני רגיש כמוך, חבל שהרב שהשיב תשובה זו לפני שנים אחדות אינו איתנו כדי להשיב. כנראה סבר שהמדובר בסרטים של מה בכך ולא בכאלו שיש בהם דברים אסורים ממש, ומשום מושב ליצים אין נפק"מ עד כמה שבלאו הכי הוא יודב עם הטלויזיה כל היום, כפי שהשיב הרב הנ"ל בתגובתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל