לתרומות לחץ כאן

ייעוץ להימורים בתחרויות ספורט

לפני כמה זמן פנה אלי חבר שמהמר בקביעות על תוצאות של תחרויות ספורט בטוטו וכיוון שאני מבין מאד בתחרות מסוימת הוא הציע לי ליעץ לו באופן קבוע איזו קבוצה עדיפה והוא ישלם לי אחוז מסוים מהזכיה כיוון שהמצב הכלכלי שלי ממש לא טוב ויש לי משפחה לפרנס אני מחפש לזה היתר.
ברצוני לציין שאני לא מתכווון בשום פנים ואופן לסכן את הכסף שלי גם אם אני יראה שזה כדאי וגם שאני לא מתכוון לוותר על העבודה שלי [הסכום שהוא מציע לי מאוד גבוה יותר מהמשכורת שאני מקבל בעבודה ] תודה רבה

יעקב

תשובה:

מותר

נימוק:

באופן כללי חז"ל אסרו להתעסק עם הימורים, לדעת הרמב"ם יש בכך איסור גזל מדרבנן על הכסף של המפסיד, ולדעת כל הפוסקים האיסור הוא כיון שאינו עוסק בדברים תועלתיים שיש בהם משום יישוב העולם, לפי דעתם מי שיש לו פרנסה נוספת מעבודה רגילה אין בכך שום איסור. דעות אלו מבוארים בשו"ע חו"מ סי' שע סעיף ג.

למעשה, לך אין איסור לכל הדעות, כיון שאינך לוקח כסף ישירות מהמפסידים בהימור, וגם יש לך עבודה נוספת (ועיין סמ"ע סי' לד סק"מ שאף אם הפרנסה מהעבודה לא מספיקה אין איסור). לחבר שמתעסק בהימורים, לפי הרמב"ם יתכן שיש לו איסור גזל מדרבנן אם עושה כן עם יהודים, ולפי שאר הפוסקים יש לו איסור רק אם אין לו עבודה אחרת, אבל איסור זה אינו איסור גמור, ומי שעושה כן אינו בגדר רשע, וכפי שכתב בספר פני יהושע כתובות דף יח ע"ב, וכן מפרש בברכי יוסף חו"מ סי' לד אות לד בדברי חידושי הרמב"ן בכתובות שם. וממילא כיון שלרוב הפוסקים אין בכך איסור גמור אין לך איסור לסייע לו בייעוץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל