לתרומות לחץ כאן

ברכת כהנים למחלל שבת

שאלה:

כבוד הרבנים שלום רב!!
לפני 4 שנים התחלתי להתפלל בוקר ,ערב,לילה, וגם במיטה לפני שינה כמובן תהילים כל יום ביומו…אוכל רק כשר בבית ובחוץ.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת – לא עולה לברכת כוהנים, ובימי חול מתפלל בבית לרוב, [כל האמור לעיל לא עשיתי בעבר אני עושה זאת באהבה לקדוש ברוך הוא] – יחד עם זאת אני מחלל שבת בכך שאני רואה טלבזיה מדליק חשמל עולה במעלית אין מעלית שבת ואני מסוגל רפואית לעלות מדרגות -אני לא נוהג ולא נוסע בשבת- עד כאן כל האמת ואני מרגיש שאני שלם במעשיי, וקשה לי לשנות את דרכי כאמור!! אני מכיר הרבה כמוני בבית הכנסת אך אינם שואלים שאלות..

כאשר שאלתי רב בקרבי פסל אותי כלל מלהגיע לבית הכנסת ובשל כך אני לא מקיים מצוות ברכת כוהנים!

אני מצפה מכם לתשובה כנה ולא להדגיש את ההלכה, בכל זאת אני כהן וגם בן 70 וקשה לשנות תפיסת עולם …אבקש את הדרכתכם אגב אני גם תורם נלהב ומוכר..אם כל מה שאני מיתר אנא הודעוני ואם תחליטו שעליי להפסיק להפלל ולהגיע בשבת לבית כנסת תשובתכם חשובה לי ..

תודה רבה

תשובה:

אמנם הנך כותב שהנך אוהב את הקדוש ברוך הוא, ואאמין לך שאכן כך, אולם יחד עם זאת הינך כותב שאתה מדליק חשמל בשבת וכדומה, אינני מבין כל כך מדוע אם כך הנך טוען ש"אני שלם במעשיי" הדבר דומה למי שנותן לאביו לאכול ויחד עם זאת נותן לו גם צביטה קטנה ביד.

ה' יתברך אוהב כל יהודי ואוהב יותר ומחייב אותנו לקיים את המצוות, בין אם זה נוח לנו ובין אם זה נראה לנו לפעמים פחות נוח, ואנו כבר למעלה משלשת אלפים שנה עושים זאת באהבה.

אדם שמחלל שבת רשאי להגיע לבית הכנסת, וחייב להתפלל, אולם אסור לו לשאת כפיים, הדבר מפורש בהלכה ומשום כך אין מנוס מכך, אולם להתפלל בבית הכנסת הנך רשאי כמו כל אחד ואחד מעם ישראל.

ישנם אנשים רבים בגילך שאינם עושים זאת ולא מרגישים כל קושי, בטוחני שבתחילה אכן תרגיש קצת קושי לשנות כמה מההרגלים, אבל בוודאי עם הזמן תרגיש יותר קרוב וקרוב אל ה' ותצליח בכל דרכיך.

ראה כאן עוד בענין זה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל