לתרומות לחץ כאן

קיום רק חלק מהמצוות

שאלה:

האם לדעתך כבוד הרב מי שמחליט לקיים רק חלק מהמצוות ולא את כולן נקרא בגדר מאמין?

תשובה:

ממה שאדם מקיים חלק מהמצוות, ניכר שהוא מאמין — כי אילו לא היה מאמין, למה הוא בכלל מקיים מצוות?

אולם, ישנם כמה קבוצות של אנשים שלמרבית הצער אינם מקיימים חלק מהמצוות. ישנם אנשים שרואים את עצמם מחויבים לכל המצוות, אבל מרגישים שאין להם את הכוח הפנימי לקיים את הכל. ישנם אנשים שחושבים שישנם מצוות שאינן רלוונטיות כיום, כי עולם משתנה מחייב מעשים משתנים, ולא ניתן להעתיק מצוות של "עולם עתיק" לעולם חדש שלנו. וישנם אנשים שבאמת אינם מאמינים בתורה, אך מקיימים קצת מצוות משום "מורשת ישראל", בשביל זיקה לאומית ולא מטעמי דת.

הקבוצה האחרונה, כמובן, היא הבעייתית ביותר, אבל לפי מיטב הכרתי, אין רבים הנמנים אליה. הרוב משתייכים לקבוצות הראשונות, והם אכן 'מאמינים', ויש לחזק אותם בקיום המצוות, ולהראות להם איך שכל המצוות, גם אלו שנראים להם רחוקים מההיגיון ומהתפיסה של העולם המודרני, כולם יש בהם טעמים וסודות, וכולם מצטרפים כיחידה אחת להשלים את האדם ואת עולמו ולסלול את הדרך לאחרית הימים. הרי מאמינים בנצחיות התורה (ראה רמב"ם, יסודי התורה, ט, א), שהוא גילוי א-לוהי חי וקיים, ועד כמה שמאמינים בתורה, איך ניקח את החלק שנראה לנו טוב וראוי, ונשליך את מה שלא נראה לנו? וכי לנו יש כוח שיפוט על הוראות א-לוהיים?

כך, לאט לאט, נכנס האדם יותר ויותר לעולם של מצוות, לעולם של שבת (שעובר מתכלית סוציאליית בלבד לתכלית עילאית של תיקון העולם), עולם של כשרות (להיות מודע למה שאוכלים, לקדש את האכילה), לעולם של תפילה (קשר ישיר עם הא-ל), תפילין (קדושה שהיא "מעל" קומת האדם), מועדים (זמנים של תכלית, זמנים שמגיעים ליעד דתי ולאומי), וכך הלאה.

מאחלים לכם הרבה מאד הצלחה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל