לתרומות לחץ כאן

נוטרמיגן לתינוק

שאלה:

כבוד הרב
התינוק של בן 7 חודשים היו לו בעיות באכילה, לקחתי אותו לד"ר היימליך שבודק אלרגיות והוא טוען שהוא רגיש לכל התחליפים, חוץ מתחליף בשם נוטרמיגן וכן לחלב עיזים. אני מתקשה להאכיל חלב עיזים, וגם אין בו את כל הויטמינים הנדרשים, אבל לנוטרמיגן אין שום הכשר.
הד"ר (חרדי) אמר לי שאין הכשר אבל זה גם לא טרף.
אני מבינה שבמקרה של פיקוח נפש מותר לתת אף מאכלות אסורות, במקרה שלי זה לא פיקוח נפש ממש, אבל עדיף מאד מבחינה בריאותית.
אני רוצה לדעת האם יש בתחליף בעיות הלכתיות רציניות, או שזה רק לא גלאט. שמעתי ש"כדתיא" באנגליה נותנים הכשר על זה, אבל מה שנמכר בישראל אין שום הכשר.

תשובה:

אינני מכיר אישית את היימליך, אך כמדומני אין לו תואר ד"ר ולא למד רפואה כלל, כפי ששמעתי יש לו מכשיר מסוים שלטענת המשתמשים בו אפשר לדעת למה האדם רגיש ולאיזה סוג אוכל, כמה שידוע לי ממקרים מסוימים יש בזה הרבה מהניחוש ואין זה מדע שנבדק והוכח, אשר על כן אינני רואה את הענין כצורך ואינני יודע את מרכיבי הנורטמיגן, וממה הוא עשוי, ואם הוא ראוי לאכילה או שמא הוא רק תרופה וכדו', ועל כן אם הוא דבר שראוי לאכילה אין לתתו אף לא לתינוק אלא אם כן אין לו דבר אחר שאינו יכול לאכול, דבר שצריך לברר אם רופא מומחה.

לפי מה שהתפרסם בעלון הכשרות "תהודת כשרות" גליון 23 וגליון 24, יש בנוטרמיגן כמות מסוימת של אנזימים מלבלב של דבר אחר, [שיתכן מאד שבטלים בשישים וטעמם לפגם, אם כי יתכן שאם ניתנים לצורך לא נחשב לביטול ואכמ"ל], ועל כן אם יש צורך מיוחד ודאי שיש ליתנו לתינוק, אך אם ישנה אפשרות אחרת עדיף להשתמש באפשרות האחרת, אם זה לא מסובך.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אגב, ישנה אישה בשם שושנה שטייף ברחוב אמרי בינה בירושלים שמתמחה בזיהוי אלרגיות.
    אני אישית הייתי אלרגי למוצרי חלב מגיל ינקות, ובגיל 10 הלכתי אליה, והיא נתנה לי דיאטה כלשהי, ותוך 3 חודשים לא היו לי אלרגיות כלל ועיקר – ב"ה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל