לתרומות לחץ כאן

משמעות השם גיא

שאלה:

נולד לנו בן 02.07.10 וקראנו לו גיא ויש לו שם שני אליהו.. אני מאוד לא שקטה לגביי השם גיא האם השם טוב ותקין??

תשובה:

אין במקורות היהדות התייחסות לשם לאיש בשם גיא, אי לכך אי אפשר לדעת האם השם הזה הוא "שם טוב" או "שם רע".

הכללים שנתנו לנו חז"ל הוא שם שנקרא על אדם שמעשיו היו רעים אינו שם טוב, כ"נמרוד" וכד', ולעומת זאת שם שניתן על שם של צדיק נאמר על זה "זכר צדיק לברכה" והיינו שהזכרת שמו גורמת טוב.

אמנם מצינו כמה ענינים שמורים על השם הזה, והוא מקום קבורת משה [ויקבור אותו בגיא], ומבואר בדברי חז"ל שמקום קבורת משה בגיא היתה כדי שימליץ טוב על ישראל [ראה רש"י דברים לד/ו], ובפרט שמצטרף כאן שם אליהו, אינני רואה ענין להחליף או לשנות את שמו.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. גיאבפשוטו בין הר להר. משה רבנו קבור בגיא. בשם גיא מתחבאים י"א סממני הקטורת הצרי והציפורן וכו…ו"ג" פעמים שמקטירים אותה ביום היום קוראים בע"נ מחר כבר נקטיר. מתנה קיבל משה בשמים את הקטורת זוהי קטורת הסמים דמסוגלת להציל את ישארל מכדבשיעמוד מולך גם הס"מ בעצמו תגיד הקטורת והוא לא יוכל להזיק לך לעולם וכך משה אבנו שקבור בגיא מול בית פעור חוסם טת הקללות של בית פעוא בזכות הקטורת שאנו קוראים ג פעמים ביום י"א סממנים גי"א וכך יש כוח למשה רבנו להציל טת ישראל ברוכים תהיו

  2. אני מנסיון דווקא ממליץ לך מאוד להחליף את השם הזה . גיא קשור בשיפלות רוח שמאוד מקשה להתנהל בעולם הזה .. היתי מחליף לשם מרום שנותן כוחות מגביהים ולא להפך או כל שם יפה מהתנך . בניהו.. אביה . שלום . חגי .
    תני לילד שלך כוחות חזקים יותר ועוצמה שכל כך נדרשת בכדי לשרוד בעולם הזה .
    בבקשה תסלחו לי אבל אין חכם כבעל נסיון וכדאי שתשמעו בעצמכם מה המקובלים אומרים על השם הזה . מבקשים שתשנה את שמך..

  3. לטעמי, גם אם אתה צודק, ביהדות הכל תלוי לפי מה שאדם מנתב את עצמו, חז"ל אומרים שלוש מידות בתלמידיו של אברהם אבינו – עין טובה רוח נמוכה ונפש שפלה, כלומר ענווה זו מידה נהדרת למרות שהיא כביכול נראית כנמיכות רוח, בשונה ממסכנות ונחיתות חלילה. וכנגדם שלוש מידות בתלמידיו של בלעם הרשע, נפש רחבה רוח גבוהה….

  4. אמנם הבן איש חי לא אמר שזה שם. יש גם גיא בן הנם שנשמע גהנום, לשון מחלוקת גיא בינהם,ענין מפריד [אמנם גם יכול מחבר.]
    אחד הגיע לא גמור האחרון מלבד עם השם הנוראי נמרוד.אמר לו שימרוד בענינים שהפך הקדושה….
    לגבי הסיפור עם הרב אליהו האבא ניסה לומר תראי תיבות אבל זוכר אם הרב אליהו הכריע , אולי כי לא מצינו שם כזה עד העת החדשה.והראשי תיבות זה לא השם עצמו זה רק ראשי תיבות(משהו כזה ני זוכר שהגרמ אליהו אכן העיר בסבב השאלות של האבא אם ני זוכר נכון.

  5. ב"ה

    יש סיפור על הרבי מליובאוויטש, שבא אליו אדם בשם נמרוד (שכידוע השם נמרוד מגיע מהמילה 'מרד', שכביכול עשה מרד הקב"ה רח"ל) וביקש להחליף את שמו. הרבי הורה לו שלא להחליף את השם שידוע כשם שמומלץ להחליף אותו. נשאלה השאלה למה הרבי לא אומר לו להחליף אותו, אז הרבי ענה שהנמרוד בתורה מרד בטוב, ואתה תהיה נמרוד שמורד ברע!
    ובכלל, הרבי לא מיהר להחליף שמות לאנשים בכלל חוץ ממקרים של גזרות רעות לא עלינו או של אנשים שאין להם שם עברי וגם אז זו הייתה רק הוספה ולא החלפה כמדומני… השם ניתן להורים בנבואה וקשור לשפע הרוחני של האדם אז צריך מאוד להיזהר עם זה.. חוץ מזה אפשר לראות שהרבי הפך אפילו את השם נמרוד לשם טוב אז על אחת כמה וכמה שמות אחרים…

  6. השם גיא מופיע מעל 1000פעמים פעמיים בראשי תיבות בתורה נביאים כתובים 100פעמיים בתהילים קהלת שיר השירים פסח שבועות ברכות השחר שחרית מנחה ערבית וה9בוק המרכזי
    ברוך אתה יהוה גואל ישראל והוא לעניות דעתי
    מלך המשיח הילד של הקדוש ברוך הוא בן האלוהים או שמיועד לו התפקיד המרכזי בגאולת ישראל

  7. ראשי תיבות זה לא שם.
    מלך המשיח אינו בנו של הקב"ה רק הנוצרים מאמינים בשטות זו, מלך המשיח הוא ילוד איש ואשה כמו כל אדם אחר, ותפקידו לגאול את ישראל בהגיע הזמן. בכל דור יש אדם הראוי להיות משיח אם נזכה לכך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל