לתרומות לחץ כאן

יששכר וזבולון

בכולל "חושן משפט" ניתן לחתום שטר יששכר וזבולון עם אברכי הכולל, ובכך להפוך להיות שותפים בלימוד ובזכות התורה הנלמדת בעמל. ניתן לפנות במייל ונחזור אליכם בהקדם.

שטר יששכר וזבולון

הוסכם בזה בין ___________________ ובין הרב ___________________ שיהיה ______________ חלק הראוי בזכות למוד התורה ועמלו של הרב ___________________ וכזכותו של זבולון בתורתו של יששכר וכמו שכתב החפץ חיים שתחשב לו כאילו לומד בעצמו ע"פ דרשת חז"ל על הפסוק "שמח זבולון בצאתך ויששכר באהליך". הסכם זה יהיה באופן שאינו מגרע שכר הלומד כלל, וכמו שכתוב בספר שם עולם לחפץ חיים שער החזקת התורה פרק י"א ובספר כתר ראש לגר"ח מוולאזין שכתבו כן.

ולכן קיבל ע"ע _________________ לתרום למכון ירושלים לדיינות סך____________ לחודש __________________.

בזכות זה יזכהו השי"ת לראות רב נחת וב"ב עוסקים בתורה ובמצוות ולאריכות ימים ושנים טובות בבריאות גופא ונהורא מעליא עם רב אושר ועושר עד כי יבוא שילה בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.

וע"ז באנו על החתום יום _________________

___________________ ___________________







מהי שותפות יששכר וזבולון? האם זוהי שותפות, או שמא תמיכה כלכלית? לחץ כאן למענה על שאלות אלו ואחרות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בס"ד.
    רעיון מקסים של זבולון ויששכר. כי הרב אליעזר מלמד אמר שלא לכולם מותר ללמוד ולקבל מקופת הציבור אלא למתחזקים בתחילת הדרך או לאלה שלומדים על מנת ללמד. לאותו החלק שאסור לו (לשאר) לקבל מהציבור יש כאלה שלוקחים ובגלל זה לא זוכים לעולם הבא לדבריו של הרב אליעזר מלמד. לחלק שאסור להנות מקופת הציבור יש פיתרון אם רוצים ללמוד בלי לעבוד וזה עסק זבולון ויששכר עם מישהו שבזה הוא זוכה לעולם הבא נוצץ והוא יכול להסתכל בא' המאירה בנקל ובלי כתמים של אחד שנופל על הציבור ולא תורם כלום שלא מלמד תורה אחרים. אני יודע שיש רבנים שחולקים עליו ואומרים שמותר גם למי שלא לומד על מנת ללמד אלא מספיק שלומד ואז יכול להתפרנס מהקופה. אבל בעסק זבולון ויששכר זה יוצא טוב לכולם וא' מאירה ונוצצת כי התפרנס ברצון מוחלט וגמור מצד הנותן ולא ממיסים של מדינה ככפויי שד שלקחו מהחילונים גם. לפי הרבנים החרדים המדינה עושה בכסף שלה כרצונה וכמו שהכסף ממיסים של חרדים הולך גם לתיאטרונות שלא ברצונם זכות המדינה כי זה הכסף שלה כך גם הכסף של החילונים יכול לשמש את הישיבות וגם הלומדים שלא על מנת ללמד. כך יוצאים את כולם עם זבולון ויששכר ואני יכול לישון טוב בלילה עם מצפון נקי גם לרב אליעזר מלמד. כל הכבוד על הרעיון.

  2. ברשות הרב אביחי חוטינר אחלוק על דעתו ואומר:
    לדעתי, קודם כל דעתך נאה ויש לך ידע ובקיאות,
    הסכם יששכר וזבולון הנ"ל אינו כ"כ זוהר מאחר והינך מעביר את הכסף לארגון כללי ואין ביכולתך לדעת מה ייעשה בכסף זה ואין לך הבטחה שהאברך שנהנה מכספך- נהנה מכספך בלבד.
    כמו כן, יכול להיות שכספך הולך להוצאות אחזקה. (ואיני מזלזל ולו לרגע ברבני המכון ו\או מכל מי שקשור ו\או שם עין על כל התהליך.)

  3. א. הוצאות אחזקה של הכולל הן גם בכלל תמיכה בלומדי תורה. וכי מה ההבדל בין הוצאות מחיה של האברך בביתו לבין ההוצאות כשהוא בכולל.
    ב. החותם על הסכם יששכר זבולון, יכול להיות בטוח שכל הכסף הולך למלגה של אברך מסוים. כמובן שאם הזבולון משלם את כל הוצאות המחיה של האברך זכותו גדולה יותר מאשר משלם רק את המילגה הקבועה בכולל והאברך צריך להגיע להכנסות מהצד לצורך פרנסתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *