לתרומות לחץ כאן

שוברי הנחה בלא קניה, ומכירת מוצר שלא בהנחה

שאלה:

כבוד הרבנים שלום

יש לי חבר אשר הוא זכיין חנות של רשת חנויות אשר לאחרונה הכריזה על מבצע כי הקונה מעל סכום מסוים רשאי לקבל הנחה משמעותית באתר בילוי מסוים.
חברי הציע לי מטובו כי אקח כמה שוברי הנחה בטענה כי הוא מאחד כמה חשבוניות כך שמצטבר אותו הסכום ואז הינו רשאי לקבל הנחה האם יש בזה גזל?
כמו כן אני לעיתים רואה מרכולים המפרקים מאגדי מבצע כמו במבה וכדו שנמכרים כמה במאגד במבצע ומוכרים אותם במחיר גבוה ממה שמציעה החברה ללקוח (לאחרונה אף ראיתי חנות שפירקה מתנה שניתנה במארז ואף שהחברה שמה לוגו שהוטבע על אותה המתנה הלך לו בעל החנות והדביק מדבקה לבל יראו זאת הקונים) האם גם בזה יש משום גזל והאם ניתן להתלונן לחברות המקיימות את המבצע על אותם החנויות.

תשובה:

1. מסתבר שלא, מאחר ובעלי הרשת מעוניינים שלקוחות יקנו יותר ברשת, ואין זה מתנה שנותנים לבעלי החנות, אולם אם בעלי הרשת מאפשרים לבעל החנות לצרף חשבוניות ולקחת את השוברים לעצמו מותר לו לתת גם לאחרים.

2. רשאי בעל החנות לעשות כן, המוצרים נמכרים לבעל החנות [בין אם זה בקומיסיון ובין אם זה במכירה רגילה], ורשאי בעל החנות לעשות עם המוצרים כרצונו, אולם אם בעלי החברה נותנים את המוצר בהנחה לבעל החנות כדי שימכור את המוצר בהנחה אינו רשאי לעשות כן, ועוון גזל בידו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל